ROLA I ZADANIA PRZEDSTAWICIELA
W ZESPOLE INTERDYSCYPLINARNYM
W PRZYPADKU RODZINY W KTÓREJ
WYCHOWYWANE SĄ NIELETNIE DZIECI
Rola przedstawiciela każdego podmiotu wchodzącego w skład Zespołu Interdyscyplinarnego jest bardzo ważna.
Przedstawiciel powinien mieć styczność i kontakt z dzieckiem pochodzącym z rodziny, w której wystąpiła przemoc.
Przedstawiciel prowadzi wnikliwą obserwację dziecka, diagnozuje jego sytuację i potrzeby. Przedstawia następnie członkom Grupy Roboczej lub Zespołu Interdyscyplinarnego opinię i charakterystykę tegoż dziecka.
Udziela on także informacji pokrzywdzonemu rodzicowi o różnych możliwościach uzyskania pomocy – psychologicznej, prawniczej, ze strony pracownika socjalnego, pedagoga i Policji wskazuje instytucje, do których należy się zgłosić, aby otrzymać specjalistyczną pomoc.
Organizuje również niezwłocznie dostęp do pomocy medycznej, jeśli wymaga tego sytuacja.
W czynnościach możliwych do wykonania przez przedstawiciela oświaty znajduje się także rozmowa z osobą stosującą przemoc.
Informuje on sprawcę o konsekwencjach stosowania przemocy w rodzinie, możliwości podjęcia leczenia, terapii, zachęca do udziału w zajęciach korekcyjno-edukacyjnych (nauka o sposobach i możliwościach zamiany swojego zachowania) dla osób stosujących przemoc w rodzinie.