Menu Zamknij

ZAPYTANIE OFERTOWE

baner do zapytań ofertowych

Stawiski, dnia 20 sierpnia 2025 r.

CUS.PS.5023.7.2025.IŁ

ZAPYTANIE OFERTOWE

Dyrektor Centrum Usług Społecznych w Stawiskach, zwraca się z zapytaniem ofertowym, dotyczącym  realizacji zadania: „Świadczenie usługi, polegającej na przygotowaniu i dowozie posiłków, tj. pełen obiad, dla uczniów placówek oświatowych na terenie gminy Stawiski”

Niniejsze postępowanie nie podlega przepisom ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r., poz. 1320 z późn. zm.), ze względu na wartość szacunkową zamówienia poniżej 130 000 zł netto.

Zamówienie prowadzone jest na podstawie Regulaminu udzielania zamówień publicznych o wartości mniejszej niż 130 000,00 złotych netto w Centrum Usług Społecznych w Stawiskach, stanowiącego załącznik do Zarządzenia Nr 6/2023 Dyrektora Centrum Usług Społecznych w Stawiskach z dnia 1 czerwca 2023 r.

1. Zamawiający

Gmina Stawiski
Centrum Usług Społecznych w Stawiskach
18 – 520 Stawiski, ul. Polowa 26
– reprezentowane przez Dyrektora Centrum Usług Społecznych w Stawiskach – Izabelę Wasilewską,

2. Przedmiot zamówienia.

Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi, polegającej na przygotowaniu i dowozie  posiłków, tj. pełen obiad, dla uczniów placówek oświatowych na terenie gminy Stawiski, w okresie od 01 września 2025 r. do 31 października 2025 r.

Posiłki będą dostarczane od poniedziałku do piątku w dniach zajęć szkolnych do siedzib  poszczególnych punktów wydawania posiłków codziennie w godzinach: od 10:30 do 12:30.

Posiłki dostarczane będą do następujących placówek we wskazanym wyżej okresie: Szkoła Podstawowa w Stawiskach, Szkoła Filialna w Jurcu Szlacheckim, Szkoła Podstawowa w Porytem. Łączna szacunkowa ilość posiłków: 10.800 szt.

Minimalna wartość kaloryczna posiłku – jeden gorący posiłek podawany w stołówce szkolnej

powinien dostarczyć 30% całodziennego zapotrzebowania energetycznego. Posiłek ma spełniać odpowiednie wymagania dla danej grupy wiekowej, wynikające z aktualnych norm żywienia dla populacji polskiej, opracowanych przez Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego

 – Państwowego Zakładu Higieny (NIZP-PZH) oraz być zgodny z wymaganiami rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach (Dz. U. z 2016 r., poz. 1154).

Wykonawca zobowiązany jest do przygotowywania posiłków dobrej jakości o właściwej wadze i objętości oraz  odpowiednim poziomie energetycznym  i odżywczym. Posiłek powinien spełniać polskie normy żywieniowe odpowiednie do wieku osoby uprawnionej do posiłku (dla dzieci i młodzieży) w zakresie zaopatrzenia w jednostki kaloryczne. Obiady powinny obejmować kuchnię tradycyjną, z uwzględnieniem produkcji własnej posiłków.

3. Zakres wymagań od Wykonawców.

  1. Wykonawca zobowiązuje się do dostarczania posiłków własnym transportem, przystosowanym do tego typu usług (catering), w naczyniach jednorazowych (ze sztućcami). W przypadku awarii lub innych nieprzewidzianych zdarzeń Wykonawca zobowiązany jest zapewnić posiłki o nie gorszej jakości na swój koszt z innych źródeł. Za zakup naczyń jednorazowych odpowiedzialny jest Wykonawca.
  2. Wykonawca zobowiązuje się do odbioru z punktów wydawania posiłków brudnych   pojemników i termosów oraz odpadków pokonsumpcyjnych pozostałych po posiłku   i zbieranych do specjalnych pojemników uprzednio przez niego dostarczonych do tych miejsc z  dnia bieżącego.
  3. Przy każdorazowej dostawie posiłków, Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć dodatkowo, nieodpłatnie pełną porcję obiadową dla każdego punktu wydawania posiłków z przeznaczeniem  do celów kontrolnych.
  4. Ilość zamawianych posiłków na dany dzień: Dyrektor każdej ze szkół objętych programem, o których mowa w rozdz. 1, będzie zgłaszał Wykonawcy najpóźniej do godz. 9:00 dnia bieżącego w formie telefonicznej lub e-mailowej na wskazany przez Wykonawcę adres.
  5. Wykonawca gwarantuje niezmienność ceny wydawanych posiłków przez cały okres obowiązywania umowy.

4. Zamawiający zastrzega, że:

  1. Liczba uczniów korzystających z posiłków może być w każdym miesiącu inna, w zależności od liczby zgłoszeń.
  2. Liczba wydanych posiłków w danym miesiącu, może ulec zmianie w trakcie wykonywania przedmiotu zamówienia.
  3. Rozliczenie za wykonanie przedmiotu umowy następować będzie w okresach miesięcznych.
  4. Płatność faktur: w ciągu 14 (czternastu) dni od daty otrzymania przez Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury.

5. Termin realizacji zamówienia: od 01 września 2025 r. do 31 października 2025 r.

6. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.

7. Zamawiający nie dopuszcza zmiany ceny zakupu w trakcie trwania umowy.

8. Warunki udziału w postępowaniu.

O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać wykonawcy, którzy:

  1. Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia. Spełnienie warunku musi być potwierdzone przez dołączenie do Oferty, kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem, aktualnego odpisu z KRS lub innego organu rejestrowego, posiadającego wpis o prowadzeniu działalności gastronomicznej z cateringiem.
  2. Posiadają potencjał techniczny do wykonywania przedmiotu zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest dysponować minimum jednym środkiem transportu przeznaczonym do przewozu przygotowanych posiłków zgodnie z obowiązującymi przepisami o dopuszczeniu pojazdu do przewozu żywności przez Państwowego Inspektora Sanitarnego. Na potwierdzenie spełniania warunku do oferty należy złożyć wraz z ofertą Załącznik Nr 5 Wykaz niezbędnego sprzętu do wykonania zamówienia, którym dysponuje Wykonawca wraz z dokumentem potwierdzającym dopuszczenie pojazdu do przewozu żywności (kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem).
  3. Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie Wykonawca jest zobowiązany do posiadania co najmniej rocznego doświadczenia w organizowaniu żywienia zbiorowego. Na potwierdzenie spełniania warunku należy złożyć wraz z ofertą dokument potwierdzający należyte zrealizowanie usługi.
  4. Dysponują osobami posiadającymi wymagane uprawnienia i zaświadczenia lekarskie oraz znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej prawidłowe wykonanie zamówienia.
  5. Na potwierdzenie spełniania powyższych warunków należy złożyć wraz z ofertą oświadczenie wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 3 do Zapytania ofertowego.
  6. Wykonawca jest zobowiązany do przedłożenia wraz z ofertą przykładowego dwutygodniowego jadłospisu.

9. Wyłączenie podmiotów powiązanych z zamawiającym z udziału w postępowaniu:

Zamawiający informuje, że nie może udzielać zamówienia podmiotom powiązanym z nim osobowo lub kapitałowo. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy  a Wykonawcą, polegające w szczególności na:

  1. Uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej;
  2. Posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji;
  3. Pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika;
  4. Pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia lub w stosunku przysposobienia opieki lub kurateli.
  1. Na potwierdzenie braku ww. powiązań  Wykonawca wraz z ofertą winien złożyć oświadczenie wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 4 do Zapytania ofertowego.

10. Kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty

Zamawiający przy wyborze oferty będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:

Kryterium: najniższa cena, według następującego wzoru:

KC = (Cn : Cb ) x 100

Gdzie: C – cena
Cn – cena minimalna – najniższa cena wśród rozpatrywanych ofert
Cb – cena badanej oferty

Oferent, który zaproponuje najniższą cenę otrzymuje maksymalną liczbę punktów, tj. 100.

Cena usługi musi zawierać wszystkie elementy mające wpływ na prawidłowe wykonanie usługi w tym należny podatek VAT. 

11. Wzór umowy – Załącznik nr 2 do Zapytania ofertowego.

12. Termin i miejsce składania ofert

  1. Oferta – zgodnie z formularzem ofertowym stanowiącym Załącznik nr 1 do Zapytania ofertowego wraz z wymaganymi załącznikami i zaakceptowanym wzorem umowy (Załącznik nr 2 do Zapytania ofertowego), należy składać pocztą lub osobiście, do dnia 25 sierpnia 2025 r., do godziny 10:00 w siedzibie Centrum Usług Społecznych w Stawiskach, ul. Polowa 26, sekretariat, w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Świadczenie usługi, polegającej na przygotowaniu i dowozie posiłków”.
  2. Liczy się data i godzina wpływu oferty do Zamawiającego. Oferty złożone po terminie oraz niekompletne nie będą rozpatrywane.
  3. Oferta powinna zawierać datę sporządzenia, być podpisana czytelnie przez Wykonawcę, bądź osobę upoważnioną do zawierania umów w Jego imieniu oraz zawierać wypełnione prawidłowo załączniki wraz z przykładowym dwutygodniowym jadłospisem.
  4. Do prowadzenia postępowania nie przysługują wykonawcom środki ochrony prawnej określone w przepisach prawo zamówień publicznych tj. protest, odwołanie, skarga.
  5. Zamawiający dopuszcza negocjacje ofert w celu doprecyzowania jej szczegółów, warunków realizacji, w tym ustalenia ostatecznej ceny usługi, w szczególności, gdy cena oferty najkorzystniejszej przekroczy kwotę, jaką Zamawiający może przeznaczyć na realizację zamówienia.
  6. O terminie i miejscu przeprowadzenia negocjacji wybrany oferent zostanie powiadomiony telefonicznie.
  7. Wykonawca składając ofertę akceptuje warunki określone w niniejszym Zapytaniu oraz dołączonych Załącznikach.
  8. Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia bądź wycofania niniejszego zapytania ofertowego bez podania przyczyn.
  9. Zamawiający przewiduje podpisanie umowy w miejscu i terminie wskazanym przez Zamawiającego z Wykonawcą, który przedstawi najkorzystniejszą ofertę.

13. Osoba upoważniona do kontaktu z Wykonawcami:

Izabela Łoszewska – Organizator Pomocy Społecznej, tel. 86 273 81 81. 

14. Załączniki do Zapytania Ofertowego:

Załącznik Nr 1 – Formularz ofertowy.
Załącznik Nr 2 – Wzór umowy.
Załącznik Nr 3 – Wzór oświadczenia Wykonawcy spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
Załącznik Nr 4 – Wzór oświadczenia Wykonawcy o braku powiązań.
Załącznik Nr 5 – Wykaz niezbędnego sprzętu do wykonania zamówienia.

 Dyrektor CUS w Stawiskach
Izabela Wasilewska