Stawiski, dnia 20 sierpnia 2025 r.
CUS.PS.5023.7.2025.IŁ
ZAPYTANIE OFERTOWE
Dyrektor Centrum Usług Społecznych w Stawiskach, zwraca się z zapytaniem ofertowym, dotyczącym realizacji zadania: „Świadczenie usługi, polegającej na przygotowaniu i dowozie posiłków, tj. pełen obiad, dla uczniów placówek oświatowych na terenie gminy Stawiski”
Niniejsze postępowanie nie podlega przepisom ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r., poz. 1320 z późn. zm.), ze względu na wartość szacunkową zamówienia poniżej 130 000 zł netto.
Zamówienie prowadzone jest na podstawie Regulaminu udzielania zamówień publicznych o wartości mniejszej niż 130 000,00 złotych netto w Centrum Usług Społecznych w Stawiskach, stanowiącego załącznik do Zarządzenia Nr 6/2023 Dyrektora Centrum Usług Społecznych w Stawiskach z dnia 1 czerwca 2023 r.
1. Zamawiający
Gmina Stawiski
Centrum Usług Społecznych w Stawiskach
18 – 520 Stawiski, ul. Polowa 26
– reprezentowane przez Dyrektora Centrum Usług Społecznych w Stawiskach – Izabelę Wasilewską,
2. Przedmiot zamówienia.
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi, polegającej na przygotowaniu i dowozie posiłków, tj. pełen obiad, dla uczniów placówek oświatowych na terenie gminy Stawiski, w okresie od 01 września 2025 r. do 31 października 2025 r.
Posiłki będą dostarczane od poniedziałku do piątku w dniach zajęć szkolnych do siedzib poszczególnych punktów wydawania posiłków codziennie w godzinach: od 10:30 do 12:30.
Posiłki dostarczane będą do następujących placówek we wskazanym wyżej okresie: Szkoła Podstawowa w Stawiskach, Szkoła Filialna w Jurcu Szlacheckim, Szkoła Podstawowa w Porytem. Łączna szacunkowa ilość posiłków: 10.800 szt.
Minimalna wartość kaloryczna posiłku – jeden gorący posiłek podawany w stołówce szkolnej
powinien dostarczyć 30% całodziennego zapotrzebowania energetycznego. Posiłek ma spełniać odpowiednie wymagania dla danej grupy wiekowej, wynikające z aktualnych norm żywienia dla populacji polskiej, opracowanych przez Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego
– Państwowego Zakładu Higieny (NIZP-PZH) oraz być zgodny z wymaganiami rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach (Dz. U. z 2016 r., poz. 1154).
Wykonawca zobowiązany jest do przygotowywania posiłków dobrej jakości o właściwej wadze i objętości oraz odpowiednim poziomie energetycznym i odżywczym. Posiłek powinien spełniać polskie normy żywieniowe odpowiednie do wieku osoby uprawnionej do posiłku (dla dzieci i młodzieży) w zakresie zaopatrzenia w jednostki kaloryczne. Obiady powinny obejmować kuchnię tradycyjną, z uwzględnieniem produkcji własnej posiłków.
3. Zakres wymagań od Wykonawców.
- Wykonawca zobowiązuje się do dostarczania posiłków własnym transportem, przystosowanym do tego typu usług (catering), w naczyniach jednorazowych (ze sztućcami). W przypadku awarii lub innych nieprzewidzianych zdarzeń Wykonawca zobowiązany jest zapewnić posiłki o nie gorszej jakości na swój koszt z innych źródeł. Za zakup naczyń jednorazowych odpowiedzialny jest Wykonawca.
- Wykonawca zobowiązuje się do odbioru z punktów wydawania posiłków brudnych pojemników i termosów oraz odpadków pokonsumpcyjnych pozostałych po posiłku i zbieranych do specjalnych pojemników uprzednio przez niego dostarczonych do tych miejsc z dnia bieżącego.
- Przy każdorazowej dostawie posiłków, Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć dodatkowo, nieodpłatnie pełną porcję obiadową dla każdego punktu wydawania posiłków z przeznaczeniem do celów kontrolnych.
- Ilość zamawianych posiłków na dany dzień: Dyrektor każdej ze szkół objętych programem, o których mowa w rozdz. 1, będzie zgłaszał Wykonawcy najpóźniej do godz. 9:00 dnia bieżącego w formie telefonicznej lub e-mailowej na wskazany przez Wykonawcę adres.
- Wykonawca gwarantuje niezmienność ceny wydawanych posiłków przez cały okres obowiązywania umowy.
4. Zamawiający zastrzega, że:
- Liczba uczniów korzystających z posiłków może być w każdym miesiącu inna, w zależności od liczby zgłoszeń.
- Liczba wydanych posiłków w danym miesiącu, może ulec zmianie w trakcie wykonywania przedmiotu zamówienia.
- Rozliczenie za wykonanie przedmiotu umowy następować będzie w okresach miesięcznych.
- Płatność faktur: w ciągu 14 (czternastu) dni od daty otrzymania przez Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury.
5. Termin realizacji zamówienia: od 01 września 2025 r. do 31 października 2025 r.
6. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
7. Zamawiający nie dopuszcza zmiany ceny zakupu w trakcie trwania umowy.
8. Warunki udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać wykonawcy, którzy:
- Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia. Spełnienie warunku musi być potwierdzone przez dołączenie do Oferty, kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem, aktualnego odpisu z KRS lub innego organu rejestrowego, posiadającego wpis o prowadzeniu działalności gastronomicznej z cateringiem.
- Posiadają potencjał techniczny do wykonywania przedmiotu zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest dysponować minimum jednym środkiem transportu przeznaczonym do przewozu przygotowanych posiłków zgodnie z obowiązującymi przepisami o dopuszczeniu pojazdu do przewozu żywności przez Państwowego Inspektora Sanitarnego. Na potwierdzenie spełniania warunku do oferty należy złożyć wraz z ofertą Załącznik Nr 5 Wykaz niezbędnego sprzętu do wykonania zamówienia, którym dysponuje Wykonawca wraz z dokumentem potwierdzającym dopuszczenie pojazdu do przewozu żywności (kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem).
- Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie Wykonawca jest zobowiązany do posiadania co najmniej rocznego doświadczenia w organizowaniu żywienia zbiorowego. Na potwierdzenie spełniania warunku należy złożyć wraz z ofertą dokument potwierdzający należyte zrealizowanie usługi.
- Dysponują osobami posiadającymi wymagane uprawnienia i zaświadczenia lekarskie oraz znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej prawidłowe wykonanie zamówienia.
- Na potwierdzenie spełniania powyższych warunków należy złożyć wraz z ofertą oświadczenie wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 3 do Zapytania ofertowego.
- Wykonawca jest zobowiązany do przedłożenia wraz z ofertą przykładowego dwutygodniowego jadłospisu.
9. Wyłączenie podmiotów powiązanych z zamawiającym z udziału w postępowaniu:
Zamawiający informuje, że nie może udzielać zamówienia podmiotom powiązanym z nim osobowo lub kapitałowo. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy a Wykonawcą, polegające w szczególności na:
- Uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej;
- Posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji;
- Pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika;
- Pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia lub w stosunku przysposobienia opieki lub kurateli.
- Na potwierdzenie braku ww. powiązań Wykonawca wraz z ofertą winien złożyć oświadczenie wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 4 do Zapytania ofertowego.
10. Kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty
Zamawiający przy wyborze oferty będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
Kryterium: najniższa cena, według następującego wzoru:
KC = (Cn : Cb ) x 100
Gdzie: C – cena
Cn – cena minimalna – najniższa cena wśród rozpatrywanych ofert
Cb – cena badanej oferty
Oferent, który zaproponuje najniższą cenę otrzymuje maksymalną liczbę punktów, tj. 100.
Cena usługi musi zawierać wszystkie elementy mające wpływ na prawidłowe wykonanie usługi w tym należny podatek VAT.
11. Wzór umowy – Załącznik nr 2 do Zapytania ofertowego.
12. Termin i miejsce składania ofert
- Oferta – zgodnie z formularzem ofertowym stanowiącym Załącznik nr 1 do Zapytania ofertowego wraz z wymaganymi załącznikami i zaakceptowanym wzorem umowy (Załącznik nr 2 do Zapytania ofertowego), należy składać pocztą lub osobiście, do dnia 25 sierpnia 2025 r., do godziny 10:00 w siedzibie Centrum Usług Społecznych w Stawiskach, ul. Polowa 26, sekretariat, w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Świadczenie usługi, polegającej na przygotowaniu i dowozie posiłków”.
- Liczy się data i godzina wpływu oferty do Zamawiającego. Oferty złożone po terminie oraz niekompletne nie będą rozpatrywane.
- Oferta powinna zawierać datę sporządzenia, być podpisana czytelnie przez Wykonawcę, bądź osobę upoważnioną do zawierania umów w Jego imieniu oraz zawierać wypełnione prawidłowo załączniki wraz z przykładowym dwutygodniowym jadłospisem.
- Do prowadzenia postępowania nie przysługują wykonawcom środki ochrony prawnej określone w przepisach prawo zamówień publicznych tj. protest, odwołanie, skarga.
- Zamawiający dopuszcza negocjacje ofert w celu doprecyzowania jej szczegółów, warunków realizacji, w tym ustalenia ostatecznej ceny usługi, w szczególności, gdy cena oferty najkorzystniejszej przekroczy kwotę, jaką Zamawiający może przeznaczyć na realizację zamówienia.
- O terminie i miejscu przeprowadzenia negocjacji wybrany oferent zostanie powiadomiony telefonicznie.
- Wykonawca składając ofertę akceptuje warunki określone w niniejszym Zapytaniu oraz dołączonych Załącznikach.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia bądź wycofania niniejszego zapytania ofertowego bez podania przyczyn.
- Zamawiający przewiduje podpisanie umowy w miejscu i terminie wskazanym przez Zamawiającego z Wykonawcą, który przedstawi najkorzystniejszą ofertę.
13. Osoba upoważniona do kontaktu z Wykonawcami:
Izabela Łoszewska – Organizator Pomocy Społecznej, tel. 86 273 81 81.
14. Załączniki do Zapytania Ofertowego:
Załącznik Nr 1 – Formularz ofertowy.
Załącznik Nr 2 – Wzór umowy.
Załącznik Nr 3 – Wzór oświadczenia Wykonawcy spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
Załącznik Nr 4 – Wzór oświadczenia Wykonawcy o braku powiązań.
Załącznik Nr 5 – Wykaz niezbędnego sprzętu do wykonania zamówienia.
Dyrektor CUS w Stawiskach
Izabela Wasilewska